Dersin Adı | Dinleme ve Konuşma Becerileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AET 107 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dinleme ve konuşma becerilerini görsel-işitsel araçlar ve teknoloji yardımıyla geliştirmek |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ile ilgili genel bilgi | Ders Notları |
2 | Dinleme metinlerinden anlam çıkarmak, dinleme metinlerindeki kronolojik sırayı takip etmek | Q: Skills For Success 5 Ünite 1 |
3 | Değişmeceli dil kullanmak, kelime vurgusunu kullanmak, konuşmada ima yoluyla fikirlerini iletmek, hikaye anlatmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 1 |
4 | Dinleme metinlerindeki örnekleri bulmak ve metnin ana fikri ile ilişkilendirmek, verilen bir konu ile ilgili ön-dinleme soruları oluşturmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 2 |
5 | Tercihler ve seçeneklerle ilgili konuşmak, bunları ses tonu ile belli etmek, dinleyenleri seçeneklerle ilgili ikna etmek | Q: Skills For Success 5 Ünite 2 |
6 | Genel Tekrar | |
7 | Dinleme metinlerinde verilen ek bilgileri dinlemek, kelime kök ve eklerini bulmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 3 |
8 | Verilen bilgi ile ilgili açıklama talep etmek ve yapmak, bir konu hakkındaki fikirleri savunmak, sıfat cümleleri kullanmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 3 |
9 | Sunum Denemeleri | |
10 | Dinleme metinlerindeki sorun ve çözümleri dinlemek, tutulan notları organize edebilmek, sayıları dinlemek | Q: Skills For Success 5 Ünite 4 |
11 | Sunumda atıfta bulunmak, sayıları sunumda kullanmak, atıf yaparken ses tonu ve vurguyu kullanmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 4 |
12 | Sunumlar | - |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking Earle-Carlin, S., Oxford, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 144 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak | X | ||||
3 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak | X | ||||
5 | İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
9 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | X | ||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest